Blog





24.06.2016 19:51

Profesionální analýza klíčových slov v SEO

Co je to analýza klíčových slov
 

Chystáte-li se optimalizovat Vaše webové stránky pro vyhledávače, je analýza klíčových slov jedním ze základních stavebních kamenů Vašeho budoucího úspěchu. Někdy je považována již za úvodní část on-page SEO optimalizace. Jejím výstupem je množina výrazů, tedy slov a slovních spojení, pod kterými by Vás měli zákazníci na internetu dohledat. Zjednodušeně se tedy jedná o slova, která lidé zadávají do vyhledávačů proto, aby našli požadovaný produkt nebo službu. S těmito výrazy – klíčovými slovy je pak nutné dále pracovat, implementovat je do struktury Vašich stránek a zvýšit tak počet výrazů, pod kterými jste na internetu dohledatelní.

 

Základem pro vyhledávače strukturovaný a srozumitelný text
 

Možná Vás překvapí, že pro vyhledávače jako je Google nebo Seznam, je zcela zásadní pro orientaci na Vašich stránkách text. Ten jim pomáhá definovat, jakému tématu se Vaše stránky věnují a na které výrazy (klíčová slova) by Vás tedy vyhledávače měly ve svých výsledcích vyhledávání zobrazovat. Vyhledávače neustále zlepšují své algoritmy umělé inteligence, aby dokázaly tematičnost Vašich stránek správně odhadnout, jejich schopnosti jsou však mnohdy přeceňovány. Máte-li módní salón, jež se zabývá prodejem oblečení pro onen významný den, kdy muž a žena stvrzují svůj vztah a vstupují do svazku manželského, budou mít vyhledávače velký problém určit, že jsou na Vašich stránkách k dostání svatební šaty. Mnohem srozumitelnější pro ně bude, když najdou na stránkách konkrétní slovní spojení „Prodej svatebních šatů Praha“. Z takového textu je jim jasné, že se webová stránka věnuje prodeji svatebních šatů a že je nejvíce relevantní pro lidi v okolí Prahy.
 

 

Objevte netušená přání svých zákazníků

 

Za pomoci analytických nástrojů jsme schopni odhalit výrazy, o nichž jste neměli ani tušení, že je lidé na internetu hledají a přesto velmi úzce souvisí s oborem Vašeho podnikání. Je škoda, pokud pod takovými výrazy nejste dohledatelní jenom proto, že je vyhledávače vyhodnotily jako málo relevantní ve vztahu k Vašemu webu, tedy v případě, že se takové výrazy na Vašich stránkách vůbec nevyskytují. Lidé nezadávají do vyhledávače pouze výraz „svatební šaty“, jejich zájem je mnohem rozmanitější, častými hledanými výrazy jsou také:

- svatební šaty pro matky
- svatební šaty pro matky ženicha
- luxusní svatební šaty
- jednoduché svatební šaty
- svatební šaty levně
- krajkové svatební šaty
- krátké svatební šaty
- retro svatební šaty
- netradiční svatební šaty
- šaty pro starší nevěsty
- svatební šaty 2016
- svatební šaty trendy
- svatební šaty s dlouhým rukávem
- bolerko ke svatebním šatům
- svatební šaty na malou svatbu
- těhotenské svatební šaty
- svatební šaty pro plnoštíhlé
- svatební šaty xxl
- svatební šaty prodej
- svatební šaty pronájem
- svatební šaty pronájem Praha
- svatební šaty pronájem cena
- svatební šaty pronájem ceník
- a stovky dalších


 

Důležitá je jak invence, tak důsledná analytika


Mnohé z výrazů, které by lidé mohli vyhledávat, Vás mnohdy napadnou samy a taková definice základních výrazů je i úvodní částí analýzy klíčových slov. Dále však již přicházejí na řadu speciální nástroje a postupy pro hlubší rozbor, jejichž výsledkem mohou být stovky klíčových slov více či méně relevantních pro Váš business. Velmi důležitý je i následný analýza získaných dat, který Vám pomůže definovat další cestu rozvoje SEO. Je ten či onen výraz vůbec lidmi tolik vyhledávaný a má tedy cenu jej zapracovat do struktury stránek? Není dané slovo příliš obecné? Není hledaný výraz příliš konkurenční a mám šanci se s ním dostat na zajímavé pozice ve vyhledávačích? Kolik lidí v mém okolí svatební šaty XXL hledá, přivede mi vůbec optimalizace takového výrazu nějaké zákazníky? Mám se zaměřit na výraz „svatební šaty 2016“? Co s takovým souslovím příští rok? Kam umístím jednotlivá klíčová slova? Které mám dát na úvodní stranu a které na podstránky? A v jaké formě?  
 


Jak se získanými klíčovými slovy dále naložit


Následnou implementací vybraných výrazů získaných při analýze klíčových slov se zabývá on-page optimalizace. Je to další z disciplín SEO, která má za úkol optimálně redistribuovat a integrovat požadovaná klíčová slova do Vašich stránek tak, aby byly Vaše stránky pro vyhledávače co možná nejsrozumitelnější a vyhledávače tak dokázaly správně určit všechny obory Vaší činnosti. Důležité je volit vhodnou strukturu jednotlivých podstránek, názvy URL adres, meta tagy, formátování textu, popisky obrázků, provázání jednotlivých částí webu a to právě s ohledem na zhotovenou analýzu klíčových slov. 
Je také důležité si uvědomit, že analýza klíčových slov nenachází své uplatnění pouze v SEO, je rovněž základním stavebním kamenem pro PPC kampaně – tedy reklamní kampaně na Googlu nebo Seznamu a obecně Vám pomůže i při segmentaci trhu.

 

 

Nezapomínejte na svou marketingovou strategii


Analýza klíčových slov je součástí Vaší marketingové strategie. Je třeba přistupovat k získaným datům s rozvahou a neupouštět od základních pravidel marketingu – segmentace, positioning, targeting. Soubor klíčových slov by Vám tak měl sloužit jako odrazový můstek pro další rozvoj optimalizace pro vyhledávače, ale nesmí se z něj stát pouhý seznam slov, které musíte za každou cenu nastrkat do stránek. Nebudete přeci používat na stránkách výraz „levné svatební šaty Brno“, když máte luxusní salón v Praze, kde ceny začínají na 150 000 Kč. Nepůjde Vám tak ani o výrazy „cena“ nebo „ceník“, protože necílíte na zákazníky, kterým jde již při prvním vyhledávání o cenu, nýbrž o luxusní zboží, kvalitu zpracování, jedinečnost. Implementace irelevantních výrazů Vás tak bude stát zbytečný čas a peníze bez kýžené návratnosti investic. Navíc bude mást jak příchozí zákazníky, tak vyhledávače, na jaký segment jste vlastně zaměřeni.  
 

 

Závěrem


Myslíte-li to s optimalizací pro vyhledávače vážně a vybrali jste si SEO jako jednu ze součástí marketingového mixu, je důležité postupovat soustředěně a systematicky. Analýza klíčových slov není jen jedna z mnoha fakultativních služeb, které poradenské firmy v e-commerce nabízí. Je to důležitý strukturální prvek, od kterého se bude odvíjet celá řada dalších činností při plnění marketingového plánu. Není možné ji chápat jenom jakýsi výčet slov, která by mohla Vaše zákazníky zajímat. V první řadě je důležité rozsáhlé soubory klíčových slov získat, následně je nutné daná klíčová slova analyzovat z hlediska popularity a konkurenčnosti, v dalším kroku je nezbytné ve shodě s Vaším marketingovým plánem a rozpočtem definovat ty výrazy, které se stanou podkladem pro on-page a off-page optimalizaci. Takto koncipovaný soubor činností je možné považovat za profesionální analýzu klíčových slov, kterou byste měli od své e-commerce agentury očekávat. 




facebook twitter gplus pinterest
tien




Copyright © 2018 Develart.de | Ochrana osobních údajů | Bližší informace